ترس از ارتودنسی دندان و جلوگیری از آن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 21 مهر 1400
بازدید : 294
نویسنده : mozhgan

لبخند یکی از نخستین خصوصیاتی است که در برخورد با هر فردی جلب توجه کند. متاسفانه همگی ما با طرح لبخند مسحور کننده متولد نمی‌شویم. ممکن است فرزند دلبندتان دچار مشکل اوربایت، آندربایت، شلوغی و به‌هم‌فشردگی دندان‌ها یا فاصله‌دار بودن دندان‌ها باشد.

خوشبختانه مشکلات مربوط به نامرتبی دندان‌ها را در دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی می‌توان با انواع بریس اصلاح کرد. در این میان والدینی هستند که به خوبی از لزوم ارتودنسی کردن دندان‌های فرزندشان آگاه‌ هستند، اما به دلیل ترس و نگرانی برای درمان اقدام نمی‌کنند. به علاوه اکثر کودکان از سیم‌کشی کردن دندان‌ها می‌ترسند.. اگر تنها مانع بین شما و یک لبخند ایده‌آل این هراس بی‌جهت از ارتودنسی است، با ما همراه باشید تا روش‌های غلبه بر این ترس را فرابگیرید.

ترس از تحمل درد 

اگر به دلیل ترس فرزندتان از درد به متخصص ارتودنسی مراجعه نمی‌کنید و تحمل درد کشیدن فرزندتان را ندارید، باید بدانید که جایی برای نگرانی وجود ندارد. ارتودنسی آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید، دردناک نیست. در ارتودنسی هیچ عمل خشن و ناملایمی مانند چرخاندن ناگهانی دندان‌ها انجام نمی‌شود.(برای اشنایی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران می توانید به سایت دندانپزشکی ما مراجعه کنید.)

بیشتربخوانید... لمینت دندان جلو

ترس از شرمنده شدن

اکثر کودکان از متفاوت به نظر رسیدن و انگشت‌نما شدن می‌ترسند و از این وحشت دارند که مبادا مورد تمسخر دوستان خود قرار بگیرند. اگر دلیل ترس فرزندتان از ارتودنسی خجالت کشیدن است، سعی کنید در آرامش با او صحبت کنید. به فرزندتان توضیح دهید که اگر امروز این درمان را انجام دهد تا پایان عمر از نتیجه آن بهره‌مند خواهد شد. حتماً به کودک توضیح دهید که چطور می‌تواند با براکت‌ها و کش‌های رنگارنگ بریس را دوست داشتنی و زیبا کند. به این ترتیب درمان مفرح می‌شود. اگر نتوانستید فرزندتان را قانع کنید و او سرسختانه مخالف سیم‌کشی دندان‌ها بود، از دندانپزشک بخواهید که مناسب بودن درمان ارتودنسی نامرئی را بررسی کند.

ترس از گیر کردن غذا بین دندان‌ها

کودکان تمام مشکلات کوچک را به نحو مبالغه‌آمیزی جدی می‌گیرند. اگر یک فرد بزرگسال غذا بین دندان‌هایش گیر کند، آن را به سادگی و حتی بدون فکر کردن درمی‌آورد. اما اگر غذا بین دندان‌های کودک گیر کند و دوستانش آن را ببینند، این ذره کوچک ممکن است باعث خجالت کودک شود. اگر این موضوع باعث ترس از ارتودنسی است، به فرزندتان اطمینان خاطر بدهید که احتمال گیر کردن ذرات غذا بین دندان‌های سیم‌کشی نشده کمتر از دندان‌های سیم‌کشی شده نیست.

منبع: http://www.gymju.ir/





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com